Blesk má ochrannou známku na ŠMEJDY

08.05.2013 23:37

 

Postoj paní režisérky Dymákové, respektive zástupce šéfredaktora Blesku pana Jana Jukla , respektive  deníku Blesk mě zpočátku velmi zamrzel

Opravdu jsem se (zřejmě velmi naivně) domnívala, že nám jde o společné nepřátele a že je lhostejno, zda je nazveme šmejdy, podvodníky, či pancharty. Napsat ovšem, že Společná obrana na akci Blesku parazituje může opravdu jedině bulvární tisk. A paní režisérky je mi skutečně upřímně líto, že v zájmu propagace svého filmu (který považuji jinak za velmi zdařilý a obecně prospěšný) se upsala bulváru. Říkala jsem si, že účel světí  prostředky a že je jedno prostřednictvím koho bude problematika šmejdů medializována. Jak je vidět, tak jedno to není. Ze strany Blesku se jedná o promyšlený marketingový tah pro zvýšení čtenosti a jakékoli zájmy občanů České republiky jsou společnosti Ringier Axel Springer, a. s., která ovládá bulvár v celé evropě evidentně zcela lhostejné.
 

Jako předsedkyně občanského sdružení Společná obrana považuji tedy za vhodné uvést na pravou míru některá fakta zveřejněná v tomto článku:

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-petice-proti-smejdum/196598/reziserka-dokumentu-silvie-dymakova-chteji-parazitovat-na-smejdech.html


 

  1. Ano Vít Bárta je hlavním sponzorem našeho sdružení, naše Demonstrace proti šmejdům je ovšem akce občanského sdružení a nikoli pana Bárty, který je pouze řadovým členem sdružení a nijak se na přípravě této zcela apolitické akce nepodílí. Nařčení z toho, že naši akci Bárta organizuje, je stejně zcestné, jako kdyby někdo tvrdil, že organizuje kupříkladu akce spolku Šalamoun (John Bok), či nadace Archa (Chantal Poulinne), které stejně jako naše sdružení finančně podporuje.

  2. Ano k použití výrazu Šmejd v názvu demonstrace mě opravdu inspiroval název filmu Šmejdi. V době, když jsem ovšem Demonstraci pod tímto názvem registrovala, neměla jsem tušení, že je film doprovázen podpisovou akcí Proti šmejdům.

  3. Vzhledem k tomu, že Společná obrana pomáhá aktivně lidem poškozeným mnoha podvodnými firmami a mimo jiné i lidem poškozeným na předváděcích akcích, jakmile jsem se o probíhající akcin dozvěděla okamžitě jsem kontaktovala prostřednictvím časopisu Blesk paní režisérku Dymákovou s nabídkou spojení našich aktivit.

  4. Hned druhý den mi volala paní režisérka s tím, že by měla zájem se sejít a o možnostech spolupráce pohovořit. Během našeho rozhovoru jí ovšem zazvonil telefon a ona se omluvila s tím, že mi zavolánza chvilku. (Chvilka trvala zhruba 2 hodiny). Když mi paním režisérka zavolala podruhé sděělila mi, že vlastně o žádnou spolupráci nemá zájem. Na můj dotaz, jaké důvody k tomu má, mi sdělila, že jí velí její intuice.

  5. Po tomto rozhovoru jsem objevila v mailové poště tuto zprávu:

    Hezký den paní Glaserová,

coby hlavní mediální partner dokumentu Šmejdi a vlastník domény a akce "Petice proti šmejdům" naprosto nesouhlasíme s tím, aby námi řešená a právně ošetřená problematika byla zneužívána k aktivitám, které s ní naprosto nesouvisejí (viz. PROLUX), a které mají, byť jen zčásti, politický podkres. Jakákoliv demonstrace, která odkazuje a do jisté míry parazituje na naší akci proti předváděčkám, nás velmi poškozuje. Chápu Váš boj za správnou věc, ale jak jsem již uvedl, Vaše aktivita naprosto nesouvisí s problematikou předváděcích akcí, je naprosto mimo naše zájmy, a i vzhledem k obdobné cílové skupině, jak sama přiznáváte, je pro naše čtenáře matoucí.

V této souvislosti bych Vás rád upozornil na licenci k názvu Šmejdi, kterou nedisponujete, a také na fakt, že slovní spojení "proti šmejdům" je ochrannou známkou společnosti Ringier Axel Springer, a. s.. Dojde-li k jakémukoliv zneužití, a to i v souvislosti s distribucí naší petice na místě Vaší, zcela nesouvisející demonstrace, neprodleně zahájíme příslušné kroky.

Omlouvám se za toto naše jednoznačné a neměnné stanovisko. Zároveň však pevně věřím v to, že pochopíte náš zájem, aby akce "proti šmejdům" nesloužila komukoliv jako odrazový můstek pro nesouvisející aktivity.

S přátelským pozdravem

Jan Jukl, zástupce šéfredaktora deníků Blesk a Aha!

 

A zde je má odpověď:

 

 

Vážený pane, Váš postoj je pro mne opravdu velikým překvapením! Nikdy by mě nenapadlo že člověk, který se před veřejností snaží presentovat, jako bojovník za lidská práva, je něčeho takového schopen. Předně bych ráda uvedla na pravou míru Váš názor, že naše aktivity nesouvisejí s předváděcími akcemi. (Vzorek důkazů Vám zasílám v příloze)

Předváděčky Fesselová.doc (19,5 kB)

Předváděčky Mizerová.doc (28,5 kB)


Lidem poškozeným šmejdy z předváděcích akcí my totiž  pomáháme aktivně řešit jejich konkrétní situace. Naše sdružení se nezabývá pouze PROLUXEM jak se mylně domníváte, ale podvodníky, neboli šmejdy, neboli mistry švindlu z mnoha různých firem. Když jsem dávala dohromady demonstraci inspirovala jsem se názvem filmu, což nepopírám. Sama jsem se pak snažila paní Dymákovou kvůli tomu kontaktovat. Skutečnost, že na film navazuje petiční akce s názvem „Proti šmejdům“  jsem zjistila v době když jsem již rozeslala pozvánky na demonstrac. S paní Dymákovou jsem již o této záležitosti hovořila a i u ní mě velmi překvapilo, že odmítla mou nabídku se naší akce zúčastnit. Domnívala jsem se (zřejmě dost naivně), že nám jde o stejnou věc. A to o skutečný boj proti šmejdům a nikoli o licenční známky. Mě osobně tedy o tento boj jde! Vaši petici na naší demonstraci distribuovat nebudeme, to Vám mohu slíbit. My žádný odrazový můstek pro žádné aktivity nepotřebujeme. My totiž poškozeným lidem aktivně, účinně a bezúplatně pomáháme! A pokud se rozhodnete mi  skrze použití výrazu "šmejdi" v názvu demonstrace jakkoli ztrpčovat život (v čemž Vám pochopitelně zabránit nemohu), pak si holt každý sám přebere komu z nás jde o byznys a komu o skutečný boj proti šmejdům. Máte jistě ve Vašem postavení dost finančních prostředků na to mě popotahovat po soudech kvůli značce a třeba i zlikvidovat naše sdružení. Já se ale Vašeho zastrašování nebojím a vlastně je mi Vás upřímně líto!

Světlana Glaserová